Anmäl fel i avlopp, uppvärmning, ytterbelysning, strömtillförsel, skador på utemiljön med mera via vår förvaltare SBC. Tänk på att det för felanmälningar som gäller din bostadsrätt kan bli du själv som får stå för kostnaden.

Vid akuta problem eller problem som ni tror rör föreningens ansvarsområde, dvs. ytterväggar, tak etc. kontakta inte hantverkare själv utan kontakta som vanligt SBC (se nedan för akuta felanmälningar), men skicka även en kopia till styrelsen via reparationer@riksradsvagen.se.

SBCs kundtjänst har öppet vardagar kl 07:00 – 21:00.

Jouranmälan

Vardagar 21:00 – 07:00 samt på helger ring 08-18 60 00 för att lösa akuta problem som inte kan vänta. Dit kan du även ringa akut en vardag om SBCs felanmälan på 0771-722 722 i undantagsfall är stängd.
Företaget Dygnet Runt svarar för att ta emot och åtgärda jouranmälning vid akuta ärenden som till exempel elavbrott och vattenläckage.

Observera att utryckningar som inte är motiverade, som inte är föreningens ansvar eller som beställts trots att SBC:s kundtjänst är öppen kan komma att bekostas av den boende själv.

Efter stambytet – hantering av garantiärenden

Om det dyker upp frågor eller problem som verkar ha samband med stambytet är det VIKTIGT att detta anmäls till MR rör. Detta eftersom vi har en garanti på utfört arbete och för att den ska gälla måste eventuella fel åtgärdas av MR rör. Kontakta ansvarig i styrelsen, Mattias Wiberg, på vatten@riksradsvagen.se  med kopia till MR rörservice: Platschef, Max Cedborn max@mrrorservice.se , 070 – 879 75 71 , Arbetsledare, Lukas Landström lukas@mrrorservice.se, 070 – 750 08 06

Skadedjur

Om du har problem med skadedjur såsom getingbon, myror, råttor eller möss kan du vända dig direkt till företaget Rentokil (fd. Nomor) för gratis hjälp med avhysning, fällor och dylikt. Föreningen har ett avtal med dem via fastighetsförsäkringen.
Kontaktuppgifter hittar du på företagets hemsida.
Mejla även ärendet till styrelsen ventilation@riksradsvagen.se.